Week van de Amateurkunsten

Twee maal tekende ik de jaarlijkse campagne van de Week van de Amateurkunsten, ondertussen genoegzaam bekend als WAK. De rode bol, nog steeds het logo vandaag, is van mijn hand – connoisseurs komen het lettertype wel vaker tegen in mijn portfolio. Een absoluut hoogtepunt in ontwerp- en schrijfplezier was die lange avond met glas Beyerskloof. Er rolden schaamtelijk foute taalgrapjes uit mijn pen en de vorm werd die van een parkeermeter.

Wat vooraf ging. Ik nam het bekende werk ‘Les animaux de la ferme’ van Marcel Broodthaers als basis voor de campagneaffiche ‘Ferme Kunst’. De door hem vermelde automerken onder de koeien werden mijn beelden, de merken werden kunstdisciplines. Dezelfde vragen als hij liet ik zo los op het debat waar amateurkunst eindigt en professionele kunst begint, of … omgekeerd natuurlijk.
 
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google